Maggie's steunt iedereen bij kanker

De diagnose kanker is overweldigend. Voor jezelf en je naasten. Naast je gezondheid kunnen fysieke en emotionele veranderingen, bijwerkingen van behandelingen en onduidelijkheden over werk of financiën door kanker voor nog meer onzekerheid en stress zorgen. Daarom is Maggie's Groningen er voor iedereen die geraakt wordt door kanker. In dit centrum vind je professionele, laagdrempelige, kosteloze en persoonlijke ondersteuning. Aanvullend op de medische zorg en bestaande initiatieven. Zo vindt iedereen bij Maggie's de weg naar de juiste hulp.

Iedereen wordt geraakt door kanker

Want 1 op de 2 mensen krijgt in zijn of haar leven kanker (IKNL, september 2023), dat is veel. Je kunt zelf kanker krijgen maar ook geraakt worden wanneer een familielid, vriend, kennis of collega erdoor getroffen wordt. Als je geraakt wordt door kanker kom je in een rollercoaster terecht. Er schiet van alles door je hoofd, vaak te veel om te overzien. Dan kunnen familieleden, vrienden maar ook professionele mensen enorm helpen.

Wat is Maggie's?

Maggie's is een plek waar mensen die met kanker te maken hebben (gehad) samen met hun partners, familieleden en vrienden kosteloos terecht kunnen voor een integraal aanbod van psychosociale hulp en begeleiding, als aanvulling op de medische zorg. Bij Maggie's Groningen word je welkom geheten door professionals die heel goed snappen waar je doorheen gaat. Welke angsten en zorgen er kunnen spelen, afhankelijk van jouw specifieke situatie. Maggie's werkt aanvullend op de bestaande oncologische zorg die er al voor je is, vanuit het ziekenhuis of verzekerde zorg, en legt daarmee de verbinding als dit nodig is. Maggie's heeft daarnaast een groot netwerk, dat ook hulp kan bieden op allerlei terreinen.

Zo zoeken we altijd samen naar passende zorg voor jou. Of het nu om lichamelijk herstel gaat, emotionele ondersteuning, financiën, of eventuele aanpassingen in huis. Bij Maggie's kun je verhalen delen, kracht putten uit anderen en jezelf, en elkaar inspireren. Kom eens langs voor een groepsbijeenkomst of lezing. Loop binnen bij een van de externe deskundigen op gebieden als werk, studie en financiën. Of vind ontspanning tijdens een creatieve workshop in het Maggie's atelier of de yogalessen. Misschien wil je gewoon even zitten en tot rust komen. Ook daarvoor kun je bij Maggie's Groningen terecht. Je bent welkom met al je vragen. Zodat iedereen die geraakt is door kanker het leven weer zo goed mogelijk op kan pakken.

Kom binnen, je bent welkom.

Maggie's Groningen

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00

Vrydemalaan 15a, 9713 WS Groningen

Telefoon: 050 - 2111 744

www.maggiescenters.nl

Op de hoogte blijven van Maggie's? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en volg ons op social media.

Ga naar de website: www.maggiescenters.nl voor onze nieuwsbrief.

@MaggiesNL op Facebook, Instagram en Youtube.

Het eerste Maggie’s Center van Nederland in Groningen maakt onderdeel uit van een internationaal netwerk van Maggie’s. Zo zijn er naast het Verenigd Koninkrijk, waar momenteel 27 Maggie’s zijn, ook locaties in Hongkong, Tokio en Barcelona.